Photon Energy

Investujte do slunce

Na českém trhu dosud málo známá společnost Photon Energy vstoupila na vedlejší trh pražské burzy ve velkém stylu: cena akcií se v prvních dnech zvýšila o 40 %, investoři zobchodovali více než půl milionu kusů akcií a firma získala kapitál na další rozvoj. A my tomu pomohli intenzivní komunikací.

  • strategie
  • stakeholders relations
  • media relations
  • PR
  • event
  • online kampaň

„Cena akcií se v prvních dnech zvýšila o 40 % a za prvních pět dní investoři koupili půl milionu akcií.“

Povzbudit zájem investorů

Jak se dostat do médií s tématem, jako je emise akcií na vedlejší trh české burzy? Téměř neřešitelné zadání, navíc od firmy podnikající v solárním byznysu, který bohužel v Česku nebyl vnímán pozitivně. Poradili jsme si.

Photon Energy postrádala publicitu mimo odborná média. Firma potřebovala vzbudit zájem investorů a zpravodajských médií před připravovanou emisí akcií a následně firemních
dluhopisů na českém trhu. Začali jsme tiskovou konferencí pro zpravodajská média, následovala série 1on1 schůzek a rozhovorů, na kterých jsme Photon Energy profilovali jako úspěšnou a finančně zdravou firmu s plány na expanzi do Austrálie.

Trvající zájem médií

Klíčem k úspěchu bylo zformulování relevantní „growth story“ a její prezentace klíčovým stakeholderům. Udělali jsme microsite, která sloužila pro samotnou transakci, a doplnili ji on-line kampaní. Po oznámení emise akcií jsme s vybranými analytiky představili strategii firmy. Nakonec jsme makléřům a portfolio manažerům rozeslali direct mail, který shrnoval benefity investice do slunce.

Výsledek? Za první dva dny vylétla cena titulu o 40 %, za pět dní Photon Energy zobchodovala víc než půl milionu kusů akcií a získala dostatek peněz na dobytí Austrálie. Photon Energy se zařadila mezi společnosti, které jsou dodnes pravidelně sledovány analytiky a novináři píšícími o kapitálovém trhu. A také díky tomu jsme za kampaň pro emisi akcií získali 1. místo v kategorii Finanční trh a finanční služby na České ceně za PR.

40 %

zhodnocení titulu za dva dny

104

mediálních výstupů ke vstupu na burzu

509 279

akcií zobchodováno za pět dní