ČSOB

Index očekávání firem pro ČSOB

Jsme experti na finanční komunikaci a díky dlouhodobé spolupráci s ekonomickými lídry Česka známe budoucnost domácího podnikání. Společně s výzkumnou agenturou Datank pravidelně sbíráme, analyzujeme a komentujeme změny nálad malých a středních podnikatelů. Náš klient ČSOB díky Indexu očekávání firem získává unikátní obsah, který ho profiluje v médiích.


IDEA • VÝZKUM • MEDIA RELATIONS • PR

„Pro ČSOB vytváříme uznávaný ekonomický ukazatel, na kterém se profilují hodnoty banky a její management.“

Koncept pro banku

Od ČSOB jsme dostali zadání na vytvoření efektivního komunikačního konceptu, který by s minimálními náklady umožnil rozsáhlou publicitu v ekonomických, zpravodajských a lifestylových médiích. Proto jsme vymysleli index očekávání firem, pravidelný projekt, který mapuje nálady a směřování malých a středních podnikatelů v budoucích měsících.

Projekt jsme zahájili v roce 2013 a několikrát do roka připravujeme sérii témat a otázek, které směrujeme na naši cílovou skupinu
– podnikatele a budoucí klienty banky: Jak vidí budoucnost svého oboru? Jakou finanční situaci očekávají? Na co se musejí připravit? Index očekávání firem zaujal média a veřejnost natolik, že se stal jedním z pilířů korporátní komunikace ČSOB.

Jaký je český podnikatel

Do projektu zapojujeme média, která našim respondentům pokládají vlastní otázky a ze získaných odpovědí vytvářejí obsah pro své čtenáře. Takovou spolupráci jsme uzavřeli např. s MF Dnes nebo Hospodářskými novinami, ale výsledky indexu očekávání firem se objevují také na televizních obrazovkách a rozhlasových stanicích. Navíc témata výzkumu se netýkají jen ekonomiky, ale rovněž názorů na aktuální události, proto ho média mohou interpretovat jako ukazatel životního stylu českých podnikatelů.

Index očekávání firem se během let stal uznávaným barometrem založeným na autentických výpovědích podnikatelů. A pro ČSOB jsou zjištění z průzkumů příležitostí, jak může svůj management profilovat v médiích a podpořit svoji značku finančního experta, který rozumí českým živnostníkům.

500

UNIKÁTNÍCH RESPONDENTŮ

5

VÍTĚZSTVÍ V ČESKÉ CENĚ ZA PR

5 500 000

PŘÍJEMCŮ INDEXU